Denna hemsida brukar cookies.

Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse på vår webbplats. Genom att fortsätta använda vår hemsida accepterar du vår användning av cookies. Detaljer

Värdighet för
den enskilde

VÅRA TJÄNSTER

JOBBA SOM PERSONLIG ASSISTENT

Vår personal är vår främsta tillgång. Företagets representanter hos kunderna är våra anställda medarbetare. Det är därför viktigt att personal och brukare fungerar bra ihop och att de passar varandra. För oss är det självklart att vara en bra arbetsgivare, vi har kollektivavtal, individuella kompetensutvecklingsplaner och tror på att varje medarbete har förmågan att växa och utvecklas. Vi satsar på våra medarbetare, vi är lyhörda och noga med att se individen då vi tror på att nöjda medarbetare är bättre medarbetare vilket bidrar till en ökad kvalité i insatserna till våra brukare.

Vi på Aberia rekryterar personal utifrån ett antal fastställda kriterier för uppdraget. Syftet med detta förhållningssätt är att kunna anpassa personalen mot brukarens behov, funktionsnedsättning liksom personlighet och liknande aspekter som är viktiga i arbetet med målgruppen.

Utifrån kundens behov sammanställs en kravspecifikation och sedan görs en matchning mot lämpliga kandidater. Matchningen görs av verksamhetsansvarig som genom sin kontakt med kunden, uppdragsgivare och vid behov även anhörig får en så fullständig överblick av behoven som möjligt. Genom att arbeta långsiktigt och utifrån dessa punkter i rekryteringen är förhoppningen hos oss på Aberia att matchningen ska bli god mellan brukare och personal. När matchningen är god minskar omsättningen av personal och insatsens långsiktighet ökar, till fördel för framförallt brukaren men även företaget. Att arbeta med kontinuitet är av yttersta vikt.

VAD GÖR EN PERSONLIG ASSISTENT?

Att arbeta som personlig assistent innebär att ditt arbete utgår ifrån kunden och stödjer henne eller honom med det personen skulle ha gjort om denne inte haft sin funktionsnedsättning. Det är kundens behov som styr och din arbetsuppgift är att vara ett personligt stöd så att den funktionshindrade kan leva ett så självständigt liv som möjligt.

Då varje människa är unik blir också varje arbetsplats unik. Du arbetar i någons hem och fungerar som personens förlängda arm. Som personlig assistent måste du vara lyhörd vilket innebär att du ska kunna scanna av kundens behov och dagsform, veta när du ska ta plats och inte samt kunna lägga dina egna åsikter åt sidan. Du behöver också vara flexibel då du följer kunden i dennes dagliga liv, detta kan handla om att planer för dagen plötsligt ändras, att kundens dagsform plötsligt ändras och att kunna följa med kunden på aktiviteter.

Som personlig assistent har du tystnadsplikt vilket innebär att du inte får lämna ut uppgifter om den enskilde. Du får inte berätta något om kundens personliga förhållanden såsom personuppgifter, hemförhållanden, hälsotillstånd, utbildning/yrke, familjesituation eller kundens sociala situation i övrigt. Tystnadsplikten gäller från det du skriver på den vilket sker innan du träffar kunden och den gäller även efter anställningens upphörande.

SKICKA OSS EN ANSÖKAN

Ring oss eller skicka oss en ansökan där du berätta lite om dig själv, tillsammans med ett CV.